Cum ai putea lua Tesla la preț de Dacia: totul pornește de la această componentă crucială

de: Răzvan Băltărețu
09 05. 2021

În ciuda bonusului de la Rabla Plus, de peste 9.000 de euro, mașinile electrice încă sunt scumpe. Totuși, există speranță pentru viitor, după cum arată o analiză a pieței auto. Astfel, mașini scumpe ca Tesla ar putea fi mult mai ieftine.

Inițial, analiști din industrie susțin că mașinile electrice vor atinge un preț mai mic, la nivelul celor cu motoare termice, abia când costul bateriilor va fi de 100 dolari/kWh (kilowatt pe oră). Însă cercetări recente arată că nivelul respectiv ar fi și mai jos. Dacă bateriile ar avea un preț de 60 dolari / kWh, prețul ar rivaliza cu al celor clasice.

Tesla și Volkswagen deja se pregătesc pentru un astfel de nivel și e posibil ca de aici să vină cea mai mare schimbare în următoarea perioadă. Dacă mașinile vor avea astfel de baterii, ar avea un cost de deținere de 26 cenți per milă, ceea ce înseamnă 26 de cenți pentru 1,6 kilometri.

În ceea ce privește pragul de 100 dolari / kWh. Deși părea un obiectiv imposibil, pragul a fost deja atins pe segmentul de autobuze, în China.

Firma de cercetare Wood Mackenzie estimează că pragul de 100 de dolari/kWh va fi atins, la nivel de industrie, în 2024. În 2020, costul s-a situat la 137 dolari/kWh, potrivit Bloomberg New Energy Finance, citat de Green Car Reports.

Resurse pentru mașini electrice

Prețurile mașinilor electrice sunt influențate direct și de resurse. Iar în acest context Germania a venit cu un anunț important.

Litiul este, deocamdată, noul petrol pentru industria auto. Iar recent Germania a anunțat că a descoperit rezerve imense sub Rin. Estimările geologilor arată că ar fi suficient litiu pentru producția a circa 400 milioane de mașini electrice; sau, mai precis, pentru fabricarea bateriilor pentru atât de multe mașini, că nu rezolvă problema altor componente, cum ar fi cipurile sau metalul.

Prin această descoperire, dar și prin exploatarea zăcământului, Germania poate deveni un jucător global pe această piață și, totodată, ar reduce dependența de Asia, Australia sau America de Sud.